marți, 25 mai 2010


"Există o atitudine comună, care demonstrează că orice construcţie este ceva provizoriu, că a construi înseamnă mai degrabă a desfigura sau, paradoxal, a demola, a depersonaliza unele construcţii istorice. Nepreţuitul ţesut arhitectonic existent de secole nu merită întreţinut, păstrat, refolosit, refăcut, restaurat."





"Nu e zidire veche, ruina, movila de pamant de care sa nu fie legat un cantec, o legenda, un nume de viteaz"


"Tinut stravechi, istorie bogata"

"Viitor, oameni inexistenti, inghesuiti in nezidite case"

"Fiecare loc de pe pamant are o poveste a lui dar trebuie sa tragi bine cu urechea ca s-o auzi si trebuie un dram de iubire ca s-o intelegi"



"România cu chip îndurerat pentru fii căzuţi vitejeşte în lupte"

O monografie este temelia pe care se sprijina trecutul în care se oglindeşte prezentul şi serveşte la directive in viitor.


trecutul e răşina miraculoasă în care arde făclia istoriei ca să întreţină căldura permanentului azi şi să lumineze calea lui maine”.....



Meleagurile '' vâlcilor '' se află dintr'începuturi pe malurile ''râului de aur'' , la hotarul dintre ' legendă şi mit .



"Aici suntem în mijlocul judetului Vâlcea, podoaba mândrei Oltenii si unul dintre cele mai frumoase tinuturi ale tarii."

Oamenii nu se schimba. Singurul lucru nou in lume este istoria pe care n-o cunosti




"într-al doilea an al domniei noastre pus-am temelie şi am început a zidi mănăstire".


"Nu voi intra în sălaşul case mele, nu voi sui pe aşternutul patului de odihnă, nu voi da somn ochilor mei şi pleoapelor mele dormitoare şi repaus tâmplelor mele, până nu voi afla loc Domnului şi sălaş Dumnezeului lui Iocob".



Horezu in anul 1900