duminică, 5 septembrie 2010

Asa nu

Mi-am zis ca niciodata n-o sa scriu despre asta, dar avand in vedere ca am putin de spus si nu pun etichete, luati de aici:
ardelenii au o anumita atitudine fata de olteni si moldoveni, oltenii cred anumite lucruri despre ardeleni si moldoveni, la fel cum moldovenii au la nivel colectiv anumite idei despre olteni si ardeleni.
Pe langa faptul ca e o absurditate sa generalizezi, etichetele sunt puse de oamenii explicatiilor simple, care au vederea ingusta si se bazeaza pe anumite exemple care nu sunt generale. Mai mult nu stiu de ce folosirea perfectului simplu deranjaza asa tare masele...e corect gramatical, si sincer am intalnit prea putini romani "neoltenizati" care sa stie sa-l conjuge cum trebuie. Si asta zau ca e o rusine, mai ales ca face parte din gramatica limbii romane. Mai luati o carte, mai rasfoiti, mai cititi si poate ramaneti si cu ceva in cap. Mai lipseste ca la intrebarea de ce nationalitate esti sa raspunzi: ardelean lent, oltean hot, moldovean lenes si muntean arogant.
Si pentru ca am "invatat" de curand ca toate bancurile cu olteni au sens, stiu si eu unul destul de bun, care are cel mai mare sens:
Se intalnesc la granita, intr-un concurs de bautura, un oltean si un muntean. A castigat olteanul dupa ce munteanul a baut pana a murit.

Niciun comentariu: